Pasjonfrukt ostekake.

Er litt lei pavlova og går i år for pasjonfrukt ostekake til 17 mai.

For å virkelig få fram den gode smaken, lager jeg den med ekstra vanilje i fyllet. Denne lages som en vanlig ostekake der man bruker pasjonsfrukt fyllet i stedet for gelelokk.

Inspirasjonen fant jeg på gimmethatflavor.com

lager ostekake etter min favoritt oppskrift. Min er fra Lise Finkenhagen og har i ekstra vanilje samtidig med Philadelfia osten – om det er ekte eller essens ,det blir bra uansett. Bourbonvanilje essens bruker jeg ikke.

lager d lux toppingen slik: kutt pasjonsfruktene i to ca 250 g og skrap ut innholdet. Ha fruktkjøtt frø ,66g sukker og en dash sitronsaft i en kjele la det småkoke på medium varme ,rør nå og da, til den tykner. Avkjøl og sett i kjøleskap. Best å lage begge deler dagen før og la de stå kaldt og ha på fyllet i god tid før servering.

Grunnen til å planlegge dette i god tid er at pasjonfruktene ofte selges noe umodne ,glatte og er på topp smaksmessig når skallet er rynket. De modnes greit på benken på en lun plass.

Ostekaka varer i 4 til 5 dager tildekket i kjøleskap. Og når den ikke stekes så lenge som pavlova sparer en strøm.👌

🍀🇧🇻🍀

Da har jeg unngått vårrengjøring i hele dag også men ser strømprisene er lave kl 13 00 i morgen her nord så da er det uante muligheter.

🙌🌷🌷🌷🌷

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg